wijzijnopreis.reismee.nl

Chivey

Vandaag naar de Condor Vallei. We vertrokken om 6.00 uur. Na een rit van anderhalf uur over een hobbelige weg komen we bij de viewpoint aan. Het is hier al aardig druk met toeristen. Veel komen uit naburige landen. We hebben hier een uur gezeten en helaas maar 2 condors gezien die snel langs vlogen. Ook verderop hadden we geen geluk. De condor was van een verre afstand te zien. Onverlaten hebben de berg waar we stonden een week geleden in de fik gezet. De condors zijn hier van geschrokken en vermijden deplek.Dat is jammer want volgens de medewerkers van het hotel stikt het normaal gesproken van de condors, zeker nu aan het begin van het nestelseizoen.

Wel hebben we een zwarte weduwe gezien en een Andes konijn met een lange staart.

's Avonds in het restaurant Alpaca Chef mijn verjaardag gevierd. Kreeg na het eten een stuk taart (met kaarsje) en Amaru, Gerardo, Roberto (chauffeur) Evert en het personeel van het restaurant zongen eerst Happy Birthday en later de Spaanse versie hiervan.

In de tuin van het hotel graast in plaats van een schaap, baby Alpaca Camila de boel kaal. Erg leuk beest.

Chao,

Sylvia y Evert