wijzijnopreis.reismee.nl

Arequipa Nazca

Met zijn 2en gaan we naar het museum waar de ijsprinses Juanita ligt. We krijgen een video te zien over de vondst van deze mummie en later een rondleiding door het museum. Naast Juanita zijn nog meer mummies gevonden, maar Juanita is het best bewaard gebleven net als enkele doeken, sandelen en tasjes met eten. Juanita is het 'slachtoffer' geworden van een offering. Maar voor haar en de familie was dit een grote eer.

Vervolgens nog even gewinkeld. Met en zonder Amaru en neefje Hector, gelunched in On the Top en vervolgens naar ons pension gelopen (15 minuten) koffers ingepakt en gewacht op Amaru met taxi om ons naar het busstation te brengen.

De bus vertrekt om half 5, maar omdat Amaru te laat was, waren wij ook te laat en vertrok de bus pas om kwart voor. Gelukkig konden we nog mee. Ook de kaarten stonden niet op onze naam wat ook voor vertraging zorgde omdat deze moesten worden omgezet. Amaru boekte wel vaker meerdere tickets onder zijn eigen naam zonder problemen.

De reis naar Nazca duurt ruim 9 uur. Na een film en het avondeten, mijn stoel naar achteren gezet en gaan slapen. Om half 2 moesten we de bus uit en werden we opgewacht door chauffeur Hermandos, die ons naar ons hotel bracht. Het gaarste tot nu toe. Geprobeerd te slapen, maar tegen 6en begon een of andere %$$^ te schreeuwen en zaten we recht op in bed. Nog langer slapen had geen zin. Om 7 uur ging de wekker weer.

Sylvia y Evert