wijzijnopreis.reismee.nl

Quito

Buenas noches,

Zaten we vanochtend nog aan de mocha bij Star Bucks in Lima ennu zitten we in ons hotel in Quito, Ecuador.Om half 11 werden we opgehaald door een vriend van Oscar, die ons naar het vliegveld reed. Even voor 13.00 vertrok ons vliegtuig naar Quito, waar we tegen 15.00 aankwamen.Op het vliegveld bij een toeristenloket een taxi geregeld. Het is inmiddels half 4 en net als overal op de wereld staan we in de file. We komen tegen kwart over 4 in het hotel aan. We schrikken. Het is een superluxe hotel in het oude centrum. We hadden het reisbureau gevraagd om een hotel te regelen. Na 2 weken lang in 1,2 en 3 sterren hotels te hebben doorgebracht, is dit toch wel ff wennen. Evert zit momenteel in bad. (hopelijk met warm water, maar dat zal wel)Ook geen rare codes aanvragen om een half uurtje te mogen internetten. Ik kon zo plaats nemen.

Het hotel is een oud koloniaal gebouw. Heel erg mooi van binnen. In de kamer komen we er achter dat het slot van Evert zijn koffer is gehaald (een duur slot met code en de douane kan met een speciale sleutel het open maken om de koffer te controleren zonder deze open te hoeven snijden) Het slot is niet terug gehangen. Snel even gekeken of er iets weg was. Zometeen pakken we de hele koffer uit om te kijken en of er echt niets weg is of er iets bij is gestopt. We denken dat de douane het een mooi slot vond en het achter over het heeft gedrukt. Mijn slot hebben ze geprobeerd om te forceren. Hier heeft de douane een andere sleutel voor nodig, die ze kennelijk niet hadden. Het staal is een paar keer rond gedraaid in de hoop dat het zou knappen. Het is gewoon compleet verbogen. We vermoeden dat dit op het vliegveld van Lima is gebeurd. Daar hebben ze alle tijd voor gehad. Op Quito stonden we binnen een half uur bij de koffers en die lagen toen al op de band.

We snappen alleen niet waarom ze bij vertrek de koffers willen checken.

Net een wandeling gemaakt door Quito. We zitten vlakbij Plaza de Grande. In de oude koloniale gebouwen zitten veel winkeltjes en restaurants. De meeste winkels zijn inmiddels gesloten. Tegen half 7 gaan we zitten bij restaurant cafe del Fraile. Lekker gegeten alleen het is voor mij veel te veel.

Morgen moeten we ons alweer vroeg bij het vliegveld melden. We vliegen om half 10 naar Baltra. De taxi haalt ons half 8 op.

Chao,

Syl y Evert

Hoi Syl,

Vervelend dat iemand aan jullie koffers heeft gezeten! Ik hoop dat jullie verdere reis zonder problemen zal verlopen!

Groetjes,

Syl

Het is niet erg dat ze de inhoud van de koffers controleren, maar dan moeten ze wel het slot weer terug hangen. Gelukkig hebben we een extra slot bij ons. Voor de rest gaat alles goed.

groetjes Syl

Hoi Syl,

Jullie ontmoetingen met de dierenwereld van Peru klinken erg mooi! Geniet van de laatste dag van jullie vakantie en tot gauw!

Groetjes,