wijzijnopreis.reismee.nl

Mitad del Mundo

Onze laatste dag alweer! Eindelijk konden we eens uitslapen tot 8.00 uur maar liefst. Ontbeten en richting de halte van de metrobus gewandeld.De plattegrond die we kregen in het hotel klopt van geen kant. Er missen een paar metrohaltes in de buurt van het hotel. Geen idee waarom ze niet op het kaartje staan ingetekend. In ieder geval, een half uurtje Quito opgesnuifd (de uitlaatgassen) de metrobus richting halte Ofeila gepakt en vanuit hier de gewone bus naar Mitad del Mundo. (bij elkaar een uur reizen) Het midden van de wereld. Het is een park met een kleine uitkijktoren en heel veel , en ik bedoel dan ook heel veel, toeristenwinkels en eettentjes. HIer ook gelunched. Buiten het park, 5 minuten lopen, zit een openlucht museum. Inti Nan. Dit is zeker een bezoekje waard. Je kan hier proeven doen. Op de evenaar stroomt het water gewoon recht door de goot steen, op het zuiden met de klok mee en op het noorden tegen de klok in. Ook kan je een ei op een spijker zetten.

Rond half 2 de bus richting de toeristenwijk Marisol gepakt. Winkels vielen een beetje tegen, net als de restaurants. Wij vinden Lima persoonlijk wat gezelliger en leuker dan Quito, maar misschien lopen we net door de verkeerde straten en wijken. Het restaurant dat ik ergens thuis op een site had gelezen, hebben we niet kunnen vinden. Bij I Wok sushi gehaald. Viel ook een beetje tegen. Ze passenhet aan. Opnieuw, net als in Lima, geen zeewier en de wasabi is nietscherp (ook niet na drie bolletjes)Op derode metrobus gestapt. Hier krijg je geen tickets (op de blauwe lijn wel) Je moet gewoon 0,25 dollar cent in het draaipoortje gooien. Weten wij veel..........verwachten op deze lijn ook een kaartje. De Het was spits en dus ontzettend druk. We konden ons er nog maar net bijproppen. De halte waar we eruit gingen is 5 minuten lopen van het hotel. Dat is nog eens iets anders dan een half uur lopen. Het regende inmiddels al ruim een half uur en niet zo'n klein beetje ook. In het hotel hebben we de koffers heringepakt en alles eruit gegooid aan overbodige spullen (half lege shampoo flessen enzo)

Nog een paar uurtjes en dan staan we weer op Schiphol!

Adios,

Syl y Evert