wijzijnopreis.reismee.nl

Game-drive door Murchinson Fall NP

Om half zes 's ochtends zitten we al aan het ontbijt > pannenkoeken met maple siroop. En om zes uur stipt zijn we onderweg naar het gedeelte van Murchinson fall park waar we onze eerste game-drive hebben. Rondom onze lodge zitten volgens Gerald ook allerlei dieren en moeten we oppassen als we van het hoofdgebouw naar onze banda = hutje lopen.

Aan de rand van de Nijl moeten we stoppen en wachten op een ponton. Met acht andere jeeps worden we naar de overkant gebracht. We zien de eerste groep nijlpaarden op een paar meter afstand. In het park zien we al snel waterbucks, bushbucks, Jackson hartebeest, ordi's, buffels en giraffen. Ook zien we gieren in een boom zitten. Gerald dacht dat hij een luipaard had gezien, maar wij zien niks. Wel voelen we een stilte en alle beesten zijn vertrokken op een bushbuck na. De camera loopt, maar er gebeurt niets. Je mag niet zomaar in de wilde weg rijden in de parken, maar moet netjes op de ‘weg' blijven. De weg is gewoon een hobbelige weg bestaande uit zand met hier en daar een kuil. En met pech modder.

In de middag staat er een boottocht over de Nijl op het programma. We zien nu dieren die van de weg niet te zien waren zoals nijlpaarden, nijlkrokodillen, diverse vogels zoals de visarend en king fisher, en van de vele soorten waar we tijdens de reis langzaam achterkomen, saddle-billed stork en yellow-billed stork. Ook we zien een familie bosolifanten. (Niet te verwarren met de savanneolifant., die zien we pas in Tanzania) De bosolifant komt voor in de regenwouden van Afrika.