wijzijnopreis.reismee.nl

Lake Mburo

We verlaten Kisoro vergezeld door een regenbui. We rijden terug via de weg in aanbouw richting Lake Mburo National Park. Het is een van de kleinste parken van Oeganda. We doen een kleine gamedrive als we naar de camping rijden. We zien nu voor het eerst een groep zebra's. Helaas verscholen in de struiken. Verder zien we voor het eerst ook impala's. Deze twee diersoorten leven alleen in dit park van Oeganda. In de namiddag stappen we opnieuw in een bootje. Ook dit keer zien we veel ijsvogels, zeearenden, kleine nijlkrokodillen, saddle-billed stork, bavianen, vervet monkeys, nijlpaarden en zelfs een bijzonder vogelpaar waar ik helaas de naam niet meer van weet.

Donker is hier donker. Een goede zaklamp is geen overbodige luxe. Onze tent staat weer op een vlonder. Wel met bed, maar geen eigen toilet of douche. Die is te vinden op 200 meter afstand. Gerald drukt ons op het hart goed uit te kijken als we 's nachts de tent uit lopen om naar de toilet te gaan. Hij heeft van horen zeggen dat er wel eens een leeuw heeft geslapen onder een jeep die voor de tent geparkeerd stond. We horen wrattenzwijnen, maar zien ze niet.