wijzijnopreis.reismee.nl

Richting Ngorongoro-krater

We slapen uit en pakken onze spullen in. We maken een stop bij het Serengeti-museum. Klein en leuk museum waar het een en ander wordt verteld over de migratie en hoe ze proberen om de Serengi te houden zoals die nu is terwijl er toeristen door heen rijden en de strijd tegen de stropers. Vandaag rijden we naar de rand van de Ngrorongoro-krater. Nieuw gespot: twee jakhalzen. En we zien een cheetah-familie. Moeder met twee redelijk grote jongen die liggen uit te rusten onder een boom. We kunnen nu betere foto's nemen dan de cheetah in actie van gisteren. Dit is het. We zien verder helemaal niets. Het is een droge dorre stoffige verlaten gebied van de Serengeti.

We stoppen bij een Masaï-dorpje. Het is erg toeristisch, met toeristisch prijzen. Ze werden nog boos ook omdat wij geen zin hadden om een plastic armbandje te kopen voor 12,50 euro. Dat is een beetje jammer van de tot nu toe geweldige vakantie.

Shaban rent de keuken in terwijl wij de tenten opzetten. Op de andere campingplekken horen we altijd de wilde dieren. Nu zien we ze ook echt. Op het grasveld naast die waar wij onze tent hebben neergezet, lopen zebra's rond. 's Avonds tijdens het eten, komt een olifant het terrein op gewandeld en doet zich te goed aan het water in de watertank naast de keuken. Op nog geen 3 meter afstand heb ik verscholen achter een Jeep een foto weten te maken.