wijzijnopreis.reismee.nl

Lake Manyara

Na het ontbijt rijden we naar Lake Manyara. We dumpen Shaban en de spullen op de camping. Met Rashidie gaan we Lake Manyara National Park binnen. Het is een klein park en het is beter om je bezoek aan Tanzania hier te beginnen. De meeste dieren hebben we al gezien en in grotere kuddes. Alleen de blue monkey is nieuw voor ons, net als de monitor lizard en enkele vogelsoorten. Het is alleen geen goede tijd om vogels te spotten. Het is te droog. (en periode van droogte is net begonnen) In het park zitten ook leeuwen die in bomen klimmen/relaxen. Helaas is ons geluk op en zien we geen een leeuw.

De camping bevindt zich buiten het park, aan de rand van de hoofdweg. De camping is ommuurd. In de middag lopen we naar buiten en nemen een kijkje bij een van de vele ateliers. We zien overal dezelfde soort schilderij, geschilderd door Maiko. In het eerste atelier die we bezoeken, zien we artist Sulemani de laatste hand leggen aan een schilderij. Het schilderij spreekt Evert aan en na zo'n acht ateliers te hebben gezien, besluiten we om het schilderij van Sulemani te kopen. Ook omdat de man het zelf heeft geschilderd. Bij de schilderijen van Maiko hebben we het idee dat ze uit de fabriek komen. Voor 25 euro mogen we hem meenemen.

Bij het avondeten verrast Shaban ons met een cake met daarop ‘Hakanu Matata' en ‘Pole Pole' oftewel: ‘Geen zorgen' en ‘doe rustig aan'. De twee slogans waarmee we de reis in Tanzania hebben doorgebracht.