wijzijnopreis.reismee.nl

Snake museum

Even buiten het dorp/stad zien we drie giraffes lopen. Verder is het een saaie rit naar het snake museum. Hier wordt voor educatie slangen aan toeristen getoond. Het zijn alle slangen die voorkomen in dit deel van Afrika. Ik mag met een onschuldige grasslang op de foto. Met de slangen wordt niet gefokt. Met de nijlkrokodillen wel. Als ze groot genoeg zijn, worden deze uitgezet. We staan met een 2 jaar oude krokodil op de foto met tanden die scherp genoeg zijn om je vinger eraf te bijten) Pap en mam krokodil laten we met rust.

Tegen 12.00 uur worden we afgezet bij de Outpost Lodge in de stad Arusha. We nemen afscheid van Rashidie en Shaban. Shaban komt ons morgen nog gedag zwaaien en opletten dat we in de juiste bus stappen. We besluiten naar het centrum van Arusha te wandelen. We spotten een Japans restaurant. We hadden niet gedacht dat die in Tanzania aan te treffen! We lopen verder en komen langs een galerie met geweldige mooie ingelijste wildlife foto's. De galerie wordt gerund door een Indiër en de foto's zijn gemaakt door een Australiër. De lijsten zijn van afkomstig van oude houten boten. We besluiten na een rondje door de Arusha te hebben gemaakt om er twee te kopen. We weten niet of we morgenochtend tijd hebben, dus we doen het meteen. We lunchen bij de Japanner.