wijzijnopreis.reismee.nl

Snorkelen in Aqaba

Zo daar zijn we weer. Het heeft even geduurd, maar we hadden een druk schema en geen Wifi. Momenteel zitten we te relaxen aan de rand van het zwembad van het Red sea dive hotel. Vanochtend hebben we afscheid genomen van onze chauffeur Mohammed en zijn we gaan snorkelen. Vlak voor de kust is al koraal te vinden. Helaas is bijna allemaal dood. Toch zwemmen er veel vissen. De baai is afgezet met een touw. Een local guide die we in het water ontmoeten, neemt ons voor een klein bedrag mee op sleeptouw en laat verscheidene zeebeesten zien. Na zo'n 1,5 uur lopen door de branding terug (en rennen over het zand > heet) naar onze handdoeken die we achter hebben gelaten onder 1 van de verschillende openbare parasols. Het hotel zit namelijk 15 minuten lopen van het strand verwijderd op een heuvel. Het is 12 uur en erg warm. We hebben geluk als we net aan de klim naar boven willen beginnen. Het bus van het hotel komt verse toeristen brengen. We springen in het busje. Gisteren hebben we de nacht in de woestijn doorgebracht. Het is een tentenkamp, met aparte kleine afscheidingen met daarin een hard bed. In de middag een jeeptocht. De halfgare Jeep met een jongen van veertien achter het stuur begaf het na 10 minuten. Mohammed vertelde later dat de jongen een jaar of 19 was. Ze zien er hier nogal jong uit. Na de Jeep tocht, hadden we een rit door de woestijn op de rug van een dromedaris. Said, onze Bedouin, wilde ons trakteren op een kop thee. Maar de tentenkamp waar we stopten, was verlaten. Ook de thee was op en er was geen aansteker. Said nam nog wel even de restant suiker en koffie mee. We gingen een plek in de woestijn voor een mooie kijk op de zonsondergang. Er stonden al mensen op de berg waar we zijn moesten.. Helaas Nederlanders die de hele tijd tijdens de zonsondergang zaten te kletsen ipv te genieten. Nee, ze hadden het niet door dat wij ook Nederlanders zijn. Op de terug weg naar het kamp maakte mijn dromedaris een paar bokkensprongen. Said was verbaasd dat ik bleef zitten. De meeste toeristen knallen eraf. We waren de enige in het kamp. Met onze nieuwe bff op schoot (een kitten) staarden we naar de sterrenhemel.

Ing

Oh, wat een mooi verhaal weer. Ben ook heel benieuwd hoe het in Petra was, maar dat hoor ik binnenkort allemaal wel, gelukkig hebben we al een afspraak staan.
Geniet nog even van het mooie weer daar, hier wordt het er niet beter op.
Tot gauw!

Evert sr

Volgens mij zitten jullie daar echt buiten het touristen seizoen; heet, leeg en de thee is ook nog op. Jullie komen vast licht aangebrand weer terug. Nog veel plezier tussen de vissen en tot morgen!