wijzijnopreis.reismee.nl

Net als thuis

Het is inmiddels half 11 's avonds bij ons. De reis via Singapore is goed verlopen. Om 10 uur lokale tijd waren we in het hotel. De gids haalde ons tegen 11 uur op om ons Bangkok vanaf de rivier te laten zien. Even over 1en kwamen we drijfnat en verkleumd het hotel weer binnen gewandeld. Nee, onze longtailboat was niet omgeslagen. Het weer was omgeslagen. Het kwam opeens met bakken uit de lucht. De lucht was grijs. De bliksemflitsen tekenden zich er mooi in af. De onweersklappen waren erg dichtbij. Vervolgens hebben we - samen met andere boten met toeristen - zo'n 20 minuten onder een brug geschuild. De gids vond het verstandiger om ons programma van vandaag naar morgen door te schuiven. Hij was ook doorweekt. Daarnaast wilde hij niet dat we - aangezien we al een vermoeiende vlucht achter de rug hadden - ziek zouden worden. De buienradar van Thaiand is net zo waardeloos als bij ons. Er zou 10 procent kans op neerslag zijn. Die viel allemaal op ons dak. Ik hoop niet dat het slechte weer uit Nederland ons is achtervolgd. Na een warme douche en even te hebben geslapen, tegen 4en de straat weer op. Al snel werden we door een Thai aangesproken. Hij gaf ons wat tips over wat we konden bezoeken. Dit waren wat tempels, Buddha beeld en een kledingzaak, gespecialiseerd in het ter plekke maken van kleding. Met een tuktuk scheurden we rond van de ene stop naar de andere. Bij de tempel waarschuwde een vrijwilliger dat we snel de tempel moesten binnen gaan. De monniken konden elk moment in gebed gaan. Dan was de tempel een paar uur dicht. Terwijl de luidspeaker wordt getest met 'testing testing'' lopen we de zaal met de gouden Boeddha binnen. Evert heeft zijn goede daad voor vandaag weer verricht. Hij heeft een bejaarde monnik met looprek de zaal - te bereiken via een trap - binnengeholpen. (ondersteund) Dit werd door de jongere generatie met een glimlach gadegeslagen. Hij is weer een stapje dichter bij de Verlichting. Met dezelfde tuktuk rijden we verder naar de kledingzaak waar we blouses en broeken hebben gekocht. Het is inmiddels donker geworden. We laten ons afzetten bij China Town. Vandaar uit gaan we lopend terug naar het hotel (uur lopen) Bij het park aangekomen zien we een markt. Volgens ons is dit de nachtmarkt. We kunnen het niet laten om wat snacks bij wat stalletjes uit te proberen.

Evert sr

Kijk, meteen een vol programma! Met verkleumd begrijp ik dat het geen 35C was?
Check wat er gebeurt met het evt begravenisfeest of de rouwperiode van voormalig koning Sihanouk die vandaag in Peking overleed. Kan nog een hele gebeurtenis worden in Cambodja.
Nog veel plezier op woensdag met julli Bangkokkerellen!

karin

Wat hebben jullie al veel gedaan en wat goed wat Evert heeft gedaan.Jammer van die regen hier schijnt de zon.
Ben bij de poezen geweest alles goedmet ze.Nu geniet maar.Groetjes van mij en Karin.

Nicandra

Die Thai deed aan persoonlijke reclame voor zijn kledingzaak? Maar mooie pakken weer gekocht, leuk! Waren jullie in de tempel toen deze afgesloten werd voor de biddende monnikken? Kon je weer wat opwarmen! Of moest Evert op zijn monnik blijven passen? Wel lief van hem!

Syl

@ Evert sr: Het is hier wel warm en benauwd, maar we waren door en door nat geworden van de regen. Ondanks dat het benauwd is, liet de zon zich niet zien. We hebben van het overlijden van de koning gehoord in Singapore. Net gekeken en behalve 3 maanden van rouw nog niks kunnen lezen over het hoe en wat in Cambodja.

@ Nicandra: geen persoonlijke reclame. De vrijwilliger uit de tempel begon er ook over dezelfde kledingzaak. En de gids vanochtend ook. Hij was het gisteren vergeten door te geven. Het is de kledingzaak in Bangkok/Thailand.
De tempel was nog open, maar de zaal waarin het buddha beeld ging dicht ivm de monniken. We mochten nog snel naar binnen, ook omdat we gepast gekleed - is lange broek en shirt met mouwen - waren.
We waren na de warme douche en droge kleding weer snel opgewarmd.

Evert sr

Heb James Fashion op internet bekeken, ze hebben 4 filialen, alle in Thailand, 2 in Bangkok. Ziet er goed uit!
Al 40 jaar in de business, hebben hun naaisters uit Shanghai.

Syl

@ Evert sr: de 2 filialen in Bangkok zitten tegenover elkaar. Ik schreef gisteren de bekendste tailor in Bangkok. Volgens National Geographic is James Fashion de nr 1. kleermaker van de wereld. Pauw komt staat - dacht ik - op een 7de plaats.

Iman

Hai Syl en Evert,

Jullie zijn alweer goed bezig, lees ik!
Geniet er lekker van! En hopelijk werkt het weer vanaf nu mee!
Kijk wel uit...sommige TUKTUK chauffeurs doen er alles aan om je zoveel mgelijk zaakjes binnen te krijgen...krigen ze nml commissie voor...
X