wijzijnopreis.reismee.nl

Vermoeid, maar goed aangekomen

De vlucht naar Jakarta is goed verlopen. Zonder problemen komen wij snel door de douane. Bij een ATM pinnen we 3.4 miljoen roepies. Omgerekend ca 240 euro. 10.000 roepies is 70 cent. Je mag hier maar 1 miljoen pinnen, gelukkig wel 3 keer achter elkaar.

Tegen half 2 zijn we in het hotel, op een kleine 15 minuten rijden. Nadat we even zijn bijgekomen, strekken wij de benen en wandelen van het complex af. Het is al bijzonder warm, dat is weer even wennen.
Wij lopen over een drukke weg dwars door een wijk waar onder andere ijzer en cement wordt geproduceerd richting de supermarkt. In totaal zo'n 20 minuten lopen. Onderweg wordt er weer naar ons gezwaaid en gelachen. Sowieso loopt er niemand over de weg, laat staan toeristen.
Zoals jullie weten zijn wij nieuwsgierig naar de prijzen. Een bezoek aan de supermarkt geeft ons een beetje een idee. 1 liter fles water 4400; 500 ml coca cola 4600 en een zak tempura erwten 8000. ( een nieuwe verslaving is geboren) een totaal van 17000 roepies = 1,20 euro. Uit de ATM kwamen alleen briefjes van 50.000 roepies. Door de boodschappen hebben wij nu kleingeld in de portemonnee.
Wij zien helaas buiten het complex geen plek waar wij wat kunnen eten en om naar het centrum van Jakarta af te reizen zijn wij te moe. Wij gaan zo wat eten in 1 van de 2 hotelrestaurants.Morgen om 7:00 uurvertrekkenwij weer richting het vliegveld. Voor onze vlucht naar Kalimantan - Borneo waar wij op de boot stappen om verder de jungle in te trekken.

Evert sr

Al die mensen daar zijn miljonair! Met ongetwijfeld een groot aantal miljardairs... Veel plezier met de aapjes!

addy

Fijn, dat jullie goed aangekomen zijn. Eet smakelijk en een goede reis

Iman

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen....er waren vandaag alweer nare berichten over een vermist vliegtuig....

Heel veel plezier en lekker genieten daar. Wij genieten van hier weer met jullie mee!
X

Nicandra

Aapjes kijken met voldoende klein geld op zak voor de versnaperingen ... Of zijn jullie dat? Succes!