wijzijnopreis.reismee.nl

Nog eventjes geduld

Konnichiwa,

Sake, maguro, ika, tako en kani al dat niet in combinatie met sushi, maki, temaki, nigiri-sushi. Verder gebruiken wij af en toe yakitori en ramen.
Met deze woorden kunnen wij ons wel verstaanbaar maken tijdens ons nieuw vakantie-avontuur. Over een paar nachten stappen wij in het vliegtuig op weg naar het Land van de Rijzende Zon. Naast het dompelen in onsen, duiken wij het Japanse leven in van de geisha, samurai en de cosplay-fan. Bezoeken wij mysterieuze kastelen, slapen wij bij de monniken en onderzoeken wij hoe echte wasabi wordt geproduceerd.
Kortom, wij zijn op reis. Reis mee!

Evert sr

En dat het een mooie reis gaat worden!

CW

Slapen bij de monniken?

Syl

@ Evert sr: dat gaat helemaal goed komen.

@ CW: Geen paniek. Wij laten wel de stekker in het stopcontact.

Nicandra

Dat moet heel mooi worden! Ben benieuwd naar die mysterieuze kastelen! Misschien pikken jullie ook nog wat op over de onnatuurlijke manier waarop de Japanse stedelingen hun hondjes houden.
Heel veel plezier toegewenst!

Ing

Goede reis, ik kan niet wachten op de verhalen

Nynke

Een goede reis en eet smakelijk alvast! Ik ben benieuwd of jullie ook een katten- of een ander dierencafé gaan bezoeken.

Syl

@ Nicandra: de hondjes die wij tot nu toe hebben gezien, zien er prima uit. Worden aan de lijn uitgelaten. Sommige kleinere modellen dragen een jasje. We houden in de gaten of dit ook voor de rest van Japan geldt.

Syl

@ Vanochtend liepen wij in Nara langs een uilencafe. Deze was nog dicht. In Kyoto liepen wij in de middag langs een cafe met Bengaalse katten en opnieuw een uilencafe. Moeten even uitzoeken of het wel dier-okay is.

Nicandra

Je reisverhalen doen een zeer vermoeiend programma vermoeden! Hoop dat jullie thuis nog een weekje hebben om uit te rusten. Uilencafé? Het moet ook niet gekker worden daar. Muisjes zoeken tussen de saké? Zal hier niet lukken met al die beschermde soorten!

Nynke

Is het niet zo dat in grote Japanse steden het lastig is om een huisdier te hebben, en dat daarom er dierencafés zijn? Hier in Rotterdam is er afgelopen maand een kattencafé geopend, gelukkig met strenge regels zodat de katten gast nr. 1 zijn en blijven. Ik denk als je het goed en met zorg doet, het best goed kan werken.